Kale sauté

- - Fel principal

Ea e Kale, sau Tuscan Kale, sau varza neagra, sau varza furajera. Nu e prea populara la noi si nici nu prea se gaseste. Eu am vorbit cu o doamna de la piata inca de toamna trecuta, poate seamana si kale in gradina ei. Am tot asteptat pana mi-am pierdut speranta, pana cand, surpriza, a adus-o la piata! Am luat o increngatura mare, stiind ca din frunze nu va ramane foarte mult.

kale

Aceasta leguma care, aparent, nu spune prea multe, este surprinzator de valoroasa. Nu degeaba am tot asteptat-o atat timp. Face parte din familia Brassica, ce include crucifere cum ar fi broccoli, varza, varza de Bruxelles, si contine cei mai valorosi nutrienti dintre toate suratele. De fapt, i se spune ” the queen of greens “, si nu intamplator. Ce o face exceptionala?

  • o ceasca ( o portie ) de kale contine 684 % din doza zilnica de vitamina K, 206 % din vitamina A, 134 % vitamina C, 9 % Calciu, si toate acestea cu doar 33 de calorii
  • este un aliment ce scade riscul aparitiei cancerului, datorita dozei mari de vitamina K – trebuie consumata cu moderatie de catre cei care fac tratament cu anticoagulante
  • este o sursa excelenta de minerale: cupru, potasiu, fier, mangan si fosfor
  • ajuta secretia de luteina, pentru ochi sanatosi
  • este un puternic antioxidant
  • reduce colesterolul si aparitia bolilor de inima

Te incurajez ca daca ai gradina, sa o cultivi, sau daca o gasesti, sa o cumperi, pentru ca este un aliment-minune!

Kale se poate gati saute, se pot face chips-uri din ea, sau adauga la tocanite sau ciorbe. Eu iti propun astazi sauté-ul.

saute de kale

Ca sa faci sauté pune intr-o tigaie:

  • o ceasca de ulei de masline
  • putin ardei iute
  • 6-7 catei de usturoi taiati in jumatate

Lasa usturoiul la aurit. Intre timp, spala kale, curata frumos fiecare frunza de pe cotor si tai-o fideluta. Adauga frunzele in tigaie si toarna cate putina apa in timp ce este pe foc. Cand e gata, asezoneaz-o cu sare si cu zeama de lamaie. Textura ei este usor dura, si are cumva gust de broccoli si varza. Noi am mancat-o in combinatie cu orez Basmati in care am pus drojdie inactiva pentru proteine si peste care am adaugat seminte de in si de canepa pentru inca multe alte beneficii. Pofta! :)

Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *