Thermomix review

- - Articole sanatoase

image_uploaded_from_ios_720-1

De ceva timp robotul nostru de bucatarie nu mai functiona cum ar fi trebuit. Ne-am tot gandit cum sa facem, daca sa cumparam un alt robot sau sa investim intr-un gadget smart, Thermomix. Ne-am hotarat sa ni-l luam pe acesta din mai multe motive:

  1. Timpul de preparare al hranei scade
  2. Poti deveni foarte creativ cu asa un aparat in casa
  3. Mananci sanatos
  4. Ai retetele introduse direct in chip-ul aparatului, ceea ce inseamna ca poti gati si daca nu stii cum se face
  5. E usor de folosit si de curatat
  6. Tine locul mai multor aparate in casa: fierbe, macina, toaca, cantareste, ceea ce inseamna mai mult spatiu de depozitare dar si un avantaj in a avea toate aceste caracteristici impreuna intr-un singur loc.

Il avem de o luna si suntem foarte multumiti de ei, ne-am putut imbunatati organizarea cat si am facut retete bune si interesante direct de pe chip. El vine si cu o carte de bucate, in carte fiind aceleasi retete ca si pe chip.

Merita sa cumperi acest aparat daca iti place sa fii eficient, sa faci altceva in timp ce unele alimente fierb sau se fac la aburi, daca ai copii, daca mananci vegetarian sau raw vegan, daca doresti sa investesti intr-un aparat performant sau daca ai o mica afacere in care ai nevoie de ceea ce iti poate oferi.

image_uploaded_from_ios_720-3

Desigur, Thermomix nu mi-a schimbat viata, asa cum spun multe femei, pentru ca gatitul si pregatirea mesei sunt o pasiune pentru mine, ceea ce inseamna ca si acum si si inainte faceam asta cu drag dar si cu eficienta. Unele retete continuu sa le fac la fel ca inainte pentru ca pur si simplu imi place ideea de a prepara cu mainile mele sau pentru ca hrana are un anumit gust. Mai jos am pregatit una dintre retetele sale, supa de naut cu spanac. A fost foarte buna si satioasa, plina de fier si de proteine.

image_uploaded_from_ios_720-2

Este de foarte mare ajutor si merita sa investesti intr-un asemenea aparat, dupa parerea mea!

Sper sa va fi fost de folos un asemenea review. Cu drag si pe data viitoare! :)

Roxana

Cura de slabire

- - Articole sanatoase
Cura de slabire

Cura de slabire

Cred ca acest subiect vinde produse minune in fiecare secunda, dar sa fim realisti, nu exista asa ceva. E ca si cum oamenii asteapta o pastila magica pentru a slabi. Obezitatea nu este altceva decat o malnutritie. Pare un paradox, dar din punct de vedere al factorilor nutritionali inexistenti, corpul face ce stie el mai bine.
Sa facem putin lumina in acest subiect.

Nu exista nimic magic care sa ajute la slabit. Daca m-ar intreba cineva de ce anume este nevoie pentru a slabi i-as raspunde ca e nevoie de o reconfigurare a modului in care gandim, in care ne traim viata si in care ne raportam la hrana.
In loc de cura de slabire am putea sa “reconfiguram sistemul” stilului de viata. Nimic nu va dura daca nu facem aceasta schimbare de perceptie.

Si sa iti spun de ce. Creierul nostru este foarte, dar foarte inteligent. In momentul in care apare o situatie pe care o considera un potential pericol poate pe de o parte sa renunte la orice greutate care i-ar putea pune in pericol supravietuirea, iar in acest caz unele persoane slabesc foarte mult atunci cand sunt sub presiune sau, mintea da alarma ca e in pericol supravietuirea si atunci nu renunta la nici un gram de grasime care i-ar putea asigura supravietuirea.

In plus, corpul nostru e si el super inteligent. Are memorie. Tine minte greutatea si nu renunta la matrice.

Practic, oamenii vor ceva dar mintea si corpul au propria vointa. E ca atunci cand iti propui sa slabesti si dupa ce ai terminat o cura, te ingrasi brusc. Si nu numai, mai pui inca vreo cateva kilograme in plus fata de cat aveai inainte.

Cura de slabire

Ce e de facut?

  1. Incearca sa fii atent/a la ce se intampla in mintea ta. Daca esti “getter” ( to get=a obtine ) si doresti sa obtii in general lucruri care sa iti ofere siguranta, este posibil ca, pentru ca nu poti controla acest fenomen in alt fel sa pui kilograme.
  2. Intreaba-te de ce mananci. Este posibil ca mancarea sa fie o recompensa pentru tine pentru ca in alt fel nu te poti recompensa.
    Ideea e ca acest fenomen are radacini adanci in copilaria noastra timpurie cand incepeam sa plangem atunci cand ne era foame, si foamea trebuia satisfacuta rapid de catre mama ca sa putem fi linistiti.Unele persoane mananca atunci cand sunt stresate. Ideea e ca nici un alt mamifer de pe planeta nu face asta. Stress=pericol=fuga, in nici un caz mancare.
    Sezi bland, respira pana la zece si bea un pahar cu apa. Dupa ce te-ai linistit, mananca. Daca gestionezi cu greu situatiile din viata ta ( si poate ar fi o dovada de sinceritate sa recunosti asta fata de tine ) vorbeste cu cineva despre asta ( prieten, coleg, psiholog, preot, etc )
  3. Mananca low-carb. Adica, alimente cu potenta nutritionala mare dar cu carbohidrati simpli. Incearca sa introduci in dieta ta super-alimente care aduc vitamine si minerale.In modul asta, corpul va incepe sa consume din propriile rezerve pentru a-si asigura energia necesara. Adica, slabesti mancand.
  4. Fa miscare. Sa nu ne lasam impresionati de vreun praf minune care o sa ne faca sa aratam bine. Sportul insa s-ar putea sa ajute. Poti incepe sa faci exercitii simple o data pe saptamana si sa cresti gradual intensitatea si timpul alocat pe masura ce te obisnuiesti.
  5. Nu te infometa. Cu cat te infometezi cu atat va aparea efectul invers, de stocare a organismului care va considera ca e in pericol. Mananca ultima masa din zi cu 2 ore inainte de culcare. Da, ai auzit bine. Prin acest lucru putem intelege o salata de exemplu sau o alta masa saraca in carbohidrati. ( broccoli, fasole verde, salata, un ceai neindulcit, etc ) Niciodata, seara nu manca fructe.
  6. Fa din asta un stil de viata. Daca te-ai ingrasat in 2 ani 30 de kg nu te astepta sa slabesti in 2 luni. Ai rabdare cu tine. Iubeste-te si iubeste-ti corpul. El este cel care e alaturi de tine in fiecare zi si in toate activitatile tale.

Cura de slabire

Riscul este foarte mare, chiar daca esti vegetarian, sa te ingrasi. Daca nu combini alimentele corect, daca nu aduci un aport de vitamine necesar si daca nu exista diversitate in dieta, efectul va fi sigur. De multe ori, dicolo de orice explicatie de vreun fel, cred ca un lucru e sigur. E foarte probabil ca aceasta “foame” sa fie o foame de iubire. Dar deja acesta este subiectul unui alt articol.

Uneori e nevoie de cineva care sa ne sustina si sa ne incurajeze pe drumul nostru. Apeleaza la serviciile unui profesionist ( nutritionist, psiholog, etc ) fara teama de a fi criticat sau judecat.

Ai incredere ca daca iti doresti cu adevarat sa schimbi ceva in bine in viata ta, acest lucru e posibil.

Articol scris de Roxana.

Puteti gasi mai multe articole interesante despre dezvoltare personala si pe www.terapiesicoaching.ro

Reteta low carb cu stevie

Reteta low carb cu stevie

Noua ne plac mancarurile simple si diversitatea. Nu mancam niciodata acelasi lucru in decurs de cateva zile. In felul acesta reusim sa ne asiguram nutrientii necesari si sa ne bucuram de alimentele de sezon.
De data asta vreau sa iti propun o reteta super-usoara si hranitoare dar care in acelasi timp poate fi de ajutor daca tii o dieta sau pur si simplu doresti sa mananci ceva usor seara.

De multe ori ajungem acasa tarziu si nu avem timp sa ne pregatim ceva complicat. Am profitat de faptul ca e plina piata de verdeturi si am inceput sa fac din nou retetele mele cu stevie.

Stevie

Un avantaj la stevie este ca se spala usor, pentru ca are frunzele mari, spre deosebire de spanac la care procesul de spalare si pregatire e mai complicat. Se prepara rapid, reteta fiind foarte simpla. Contine fier si vitamina C, ceea ce inseamna ca te va revigora dupa iarna interminabila de la noi.

Asada, pentru 2 portii ai nevoie de aprovimativ 5 legaturi de stevie. Sa nu facem confuzia cu stevia din care se extrage indulcitorul. Este vorba de stevia noastra romaneasca, o buruiana care creste cam peste tot.

Se spala bine frunzele, se taie tijele si apoi se taie bucati. Se pune la oparit in apa cu sare, 5-10 minute.
Intre timp curatam cativa catei de usturoi, ii taiem si ii punem intr-o tigaie impreuna cu putin ardei iute si ulei de masline.

Adaugam stevia oparita si punem sare deasupra. Mai amestecam 5-10 minute dupa care adaugam suc de rosii si mai fierbem inca 1-2 minute.
Si gata, asta e reteta. Pentru persoanele care nu sunt vegetariene, poate fi folosita ca si garnitura.

Va incurajez sa nu tineti atat de mult cont de cantitati ci sa experimentati propriul vostru stil. Pentru ca imaginatia e cel mai bun bucatar. :)

O primavara insorita!

Roxana

Stevie

Shake super energizant

Un shake super energizant cu lapte de orez, spirulina, mucuna, ciocolata neagra, banane, fulgi de ovaz si pudra proteica din canepa.